Bjerrehuus i hårdt angreb: Bekæmper I overhovedet kræft?

Raser over Kræftens Bekæmpelse efter indsamlingsshow

Efter en uges massiv fokus på kræft med Knæk Cancer ugen på TV2 og en succesfuld indsamling til Kræftens Bekæmpelse gennem tv-programmer som 'Vild med dans' kommer der nu et uhørt hårdt angreb på den ellers så velsete organisation fra en uventet kant.

- Den der praksis med at kalde sig kræftens BEKÆMPELSE, hvis de ikke bekæmper kræft, er det så ikke at bilde folk noget ind. Af og til skal der trædes på en hellig ko, skriver Suzanne Bjerrehuus på sig Facebook-profil.

Den tidligere kræftramte klummeskribent, jurist og mor til topmodel Oliver Bjerrehuus kæmpede sig selv tilbage til livet efter en alvorlig kræftsygdom i halsen og antyder nu, at de mange millioner Kræftens Bekæmpelse har modtaget gennem årene slet ikke er gået til at bekæmpelse af kræft.

- Knæk Cancer ugen er slut nu, så jeg tillader mig at spørge: Hvilke forskningsresultater har Kræftens Bekæmpelse fået ud af deres millioner og atter millioner af kr. gennem mange år?, skriver hun.

HVAD SYNES DU OM HELE KNÆK CANCER-UGEN? DELTAG I DEBATTEN UNDER ARTIKLER

Fredag aften samlede det populære danseshow 'Vild med dans' 22 millioner ind til Kræftens Bekæmpelse, og lørdag aften løber et kæmpe indsamlingsshow af stabelen. Hele ugen har programmer som ’Hvem vil være millioner’ fået danskere til at indbetale mange penge ind til organisationen.

Kræftens Bekæmpelse: Ude af proportioner

Kræftens Bekæmpelse selv skriver på deres hjemmeside, at 48 kroner går til kræftforskning, hver gang der bliver samlet 100 kroner ind. Men det er et uhørt og uretfærdigt angreb fra Suzanne Bjerrehuus, mener Kræftens Bekæmpelses forskningschef Jørgen H. Olsen.

 - Jeg synes, det er helt ude af proportioner. Vi udvikler ikke medicin og behandlinger, for det koster milliarder af kroner, så det tager medicinalindustrien sig af. Men vores forskningsenhed var for eksempel dem, der opdagede, at HPV-virus kan udvikle sig til livmoderhalskræft, og derfor blev der udviklet en vaccine, siger han.

Kræftens Bekæmpelse finansierer 50 procent af den offentlige forskning i kræft, men det er ikke kun kræftbehandling, forskningen koncentrer sig om, siger forskningschefen.

- Forebyggelse er jo mindst lige så vigtig, så vi kan undgå de mange kræfttilfælde. Her har vi forsket i farerene ved asbest, UV-stråler fra solen, rygning kost og motion. Og jeg er ked af kritikken fra Bjerrehuus, for normalt opfatter folk os jo som en organisation, de kan have tillid til.

Hvad synes du om hele Knæk Cancer-ugen?

Deltag i debatten herunder

Læs også:

Din kommentar

Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Livmoderkræft og oplysning

Skrevet af Lilli Tønnesen, Lørdag den 2. februar 2013, 08:54

Jeg fik i 2010 fjernet Livmoderen pga. kræft i sidste stadie
forinden havde jeg fået taget et utal af livmoderhals-skrab, hvor den ikke viste noget unormalt
Jeg bliver tilsidst sendt til gynækolog, med ordene: dette er ikke noget du kan dø af, så du behøver ingen hastetid
da jeg så endelig kommer dertil går det stærkt, og jeg får beskeden: man kan ikke se livmoderkræft på et sådan skrab, den dækker bare livmoderhalsen

Der er da noget helt galt, når 2 forskellige læger, bliver ved at tage dette skrab, og ikke tænker at det kunne jo være osv

Vacciner er også fub

Skrevet af Jens, Torsdag den 8. november 2012, 20:49

HPV virus, Human Papiloma Virus...

Skægt de nu er så vilde med at lave vacciner for den eneste kræftlidelse der faktisk er faldende, alle andre stigende kræftformer findes der sjovt nok ingen vaccine for.

Hvis vacciner virkede ville næsten hele USA, slet ikke kunne blive syg, for de er den mest gennemvaccinerede befolkning i verden, og de blive sgu ligeså syge som alle andre.

Hygiejne og bedre levestandarder, er årsagen til visse sygdomme holdes væk, og faktisk eksistere næsten alle sygdomme i os alle sammen lige nu, alt man skal gøre er at ødelægge sit immunforsvar så bryder der et eller andet ud.

Nej, jeg gentager; Kræftens bekæmpelse er en fub, penge maskine, der kun tænker på at fodre penge i sig selv og deres ven medicinal industrien, som kun tænker på penge til deres aktionære, og egentlig er ligeglad med vores helbred, Red Jer Selv folkens. Så i kan komme ud af de magtkløer alle disse organisationer har i mennesker.

Bliv glad for dit liv, skil dig af med unødige ting som et job hvor du er i stress hver dag.

Bliv glad, lykkelig, og du vil være rask al den tid du skal være her.

Kræftens bevarelse eller Kræftens bekæmpelse ?

Skrevet af Jens, Torsdag den 8. november 2012, 20:39

Jeg støtter Suzanne Bjerrehuus i hendes udtalelser.

Hvem i alverden vil søge at bekæmpe sin eneste indtægtskilde ?

Dermed sagt kræftens bekæmpelse vil aldrig søge at kræft blev helbredt, så var de nemlig uden job.

Det er nok mere her vi skal kigge på hvad for nogle manipulationer de benytter i offentligheden for at suge penge til deres egen overlevelse, mens andre lider grusomt af de kemiske løsninger der til stadighed findes til dem der lider af kræft.

Kræft er en lidelse der rammer, når der er noget helt galt i ens liv, advarsler har man fået, men har forsat sin vandring i ilden, derfor opstår kræft; gå ud af ilden og kræft forsvinder igen.

Hvis kræft er opstået pga. stoffer, skal man måske se på hvordan man er kommet i kontakt med disse stoffer; forkert levestil, indtag af aspartam og andre kunstige sødemidler, cola slik chip fastfood mm. osv osv.

Rent faktisk koster stress mennesker MED jobs, som lever meget usundt mere for samfundet når de får kræft, end de arbejdsløse som af de andre kaldes for nassere, måske vi skal se på hvem der egentlig er nassere her...

Der findes utallige og endnu utallige naturlige løsninger til at forebygge kræft effektivt, og endda helbrede det effektivt, og Kræftens bekæmpelses indsamlinger går til forsat forskning i mediciner, HVORFOR det ?, når de naturlige løsninger er lige der I NATUREN.

Herfra er kræftens bekæmpelse stemplet som:

Kræftens bevarelse

Korrupte humanistiske organisationer og kendis fup!

Skrevet af Hansen, Torsdag den 1. november 2012, 18:15

Det er GODT debatten om Kræftens Bekæmpelse kommer op, for hovedparten af den logisk tænkende befolkning er enig med Suzanne, men det helt store problem er bare, at Suzanne er bannerfører for den voksende forargelse over, at KB og kendisser laver plat på den slags fup foretagender, for de fleste lidt ældre mennesker husker vel klart, Suzannes deltagelse i en Røde Kors indsamling, hvor hun skulle have 75.000 kr for sin deltagelse i TV som nummerpige!

Fik du de penge den gang Suzanne? Hvis du gjorde, har du så dårlig samvittighed, eller nogensinde betalt dem tilbage til Røde Kors?????

Penge - Penge - Penge

Skrevet af Liv, Tirsdag den 30. oktober 2012, 16:40

Meget af det handler også om, at hvis vi først finder ud af, at vi selv kan gøre noget ved vores helbred. Noget som er mere effektivt end det stærkt op reklamerede Motion. Ja hvis først vi begynder at kigge ind i os selv og for styr på vores indre verden, ja så forsvinder mange af vores lidelser som dug for solen.
Vi ved jo godt selv, at uløste indre konflikter fører til helbreds problemer. Men det ønsker Sygdomsstyrelsen ikke at vi skal fokusere på, for gør vi det mister de alle de skønne penge til medicinen.
Så hellere anbefale os noget motion som ikke gavner en dyt. Og da de fleste hader at dyrke motion giver det jo lige en ekstra gevinst iform af yderlig stress til de stakler der er på det hamsterhjul. Og yderlig stress er mange mange penge værd for dødens købmænd.

Fuldstændig enig med Susanne Bjerrehus!

Skrevet af Ninna, Mandag den 29. oktober 2012, 22:22

HPV-virussen er én stor pengemaskine, men gør intet godt for nogen - tværtimod!!!

Al den hudkræft m.m. folk får skyldes ikke decideret solarieforbrug. Det skyldes mangel på vitaminer og mineraler i kroppen, dvs. bl.a. for lidt d-vitamin, og at folk generelt lever alt for usundt. Solen er absolut ikke farlig, hvis man dyrker den med måde.

Folk er så naive, når de tror, at Kræftens bekæmpelse er upartisk og kun vil det bedste for folk - ellers har de i hvert fald ansat de forkerte folk...

Tænk selv

Skrevet af Tao, Mandag den 29. oktober 2012, 18:28

Der er et interesse fællesskab som består af Sundhedsstyrelsen, Medicinal industrien, Samt mange af de forskellige patient foreninger. Dette fællesskab ønsker at vi skal dyrke noget motion og spise lidt grønsager og frugt. ( og nåja 6 stk frugt om dagen beskyttede jo ikke alligevel )
Vi skal endelig ikke bruge alternativ behandling og alternativ medicin ( herunder c og d vitamin ) for det er skam uvidenskabeligt og nærmest dødbringende.
Fakta er imidlertidig at Det skumle interesse fællesskab har jagtet alternativ behandling og alternativ medicin, med samme ildhu som den katolske kirke under heksejagten i middelalderen.
Vi må tænke selv og undersøge selv, for det der spyttes ud i de populære medier om sundhed er intet andet end propagande udarbejdet af professionelle marketings folk.
Vores helt store problem som mennesker der ønsker sandheden om sundhed er desværre bare, at forskere og læger er billig til salg.
Der er rigelig med data der understøtter mistilliden mod alle sundheds apostelene, men dem orker de fleste bare ikke at sætte sig ind i og det ved de dygtige marketingsfolk jo godt. Så vi bombarderes med deres sundhedsråd fra alle kanter ud fra devisen, at hører vi det længe nok så tror vi nok det.
TÆNK SELV

tro

Skrevet af J.S. Hansen, Mandag den 29. oktober 2012, 17:17

Jeg kan ikke se hvad islam har med kræft at gøre, man kan da få kræfe enten man har den ene eller den anden tro.

Knæk cancer

Skrevet af Henny Mathiesen, Mandag den 29. oktober 2012, 17:01

Jeg undrer mig over, hvorfor foreningen er så lukket for offentligheden.
Når en organisation indsamler så mange penge, ville det være dejligt
Hvis de offentliggjorde hvilke beløb er øremærket til forskning og hvilke typer cancer, der bliver forsket i.
Derudover hvor meget går til administration incl. lønninger.

Intet over islam

Skrevet af Muhammed, Mandag den 29. oktober 2012, 16:09

Intet over islam, og en opfordring til alle vantro,konventer til islam inden det er for sent. Islam vil tromle alt andet ned, og det er der ingen der kan forhindre ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Muhammed, 16:09

Skrevet af Philip, Tirsdag den 30. oktober 2012, 02:18

Forskning og oplysning TAK

Skrevet af Per Selzer, Mandag den 29. oktober 2012, 15:55

Det er jo ikke de 150 kr som er pointen her, tror nok at de fleste danskere kan undvære det beløb. Det essentielle må vel være at pengene går til forskning og oplysning. Desværre dyrker Kræftens Bekæmpelse også lobbyvirksomhed på vores politikere, med det eneste formål at begrænse den enkelte danskers frie valg, og her tænkes selvfølgelig på rygning. Jeg støtter gladelig organisationen den dag de holder op med at påvirke vores politikere til at lave fuldstændige skævvridende love.
Kræftens Bekæmpelse skal holde sig til det som var formålet med organisationen, nemlig forskning og oplysning.

Forskæl på folk

Skrevet af Jette Hansen, Mandag den 29. oktober 2012, 15:42

Der er åbenbart forskæl på hvad man må skriver herinde, siden min kommentar ikke er godkendt. Men det er nu ikke alle som holder med Bjerrehuus. Jeg gør ikke.

Kræftens bekæmpelse snyder os alle.

Skrevet af G.Nielsen, Mandag den 29. oktober 2012, 15:32

Ansete forskere har påvist at rumstråling kan udvikle kræft hos mennesker der flyver meget. Alligevel overser (fortier) kræftens beæmpelse dette uhyggelige faktum og giver alt andet skylden for kræftens hærgen. Kræftens bekæmpelse er i lommen på nogle meget store kapitalistiske organisationer og burde ikke have en krone fra os almindlige mennesker.
Kræftens bekæmpelse skjuler også den store mængde skadelige partikler den stigende flytrafik i verdenen drysser ud over os alle sammen og som er meget farlige at indånde.

kræftens bekæmpelse

Skrevet af eva just, Mandag den 29. oktober 2012, 13:57

jeg har for længst meldt mig ud af kræftens bekæmpelse. Der er noget galt med vort syge sygehusvæsen, de tror der kun er 2 sygdomme, nemlig kræft, og dårlige lunger (på grund af rygning) ja det der med rygning, kunne man ikke forestille sig at de dårligere lunger er blevet forurenet andre steder fra. Nå nej det giver jo ingen PR og ekstra penge til regionsrådene. Nej det danske sygehus væsen er blevet et fup væsen, hvor de enkelte rigtig dygtige læger, ikke har en chance, og mange af dem tager til udlandet, de gider ikke at blive undertrykte af Bent Hansen og Løkke Rasmussens ego trip. Løkke Rasmussen, jamen jeg har da ikke længere noget med det at gøre, nej for du blev ikke genvalgt til at være statsminister. Ved næste valg bliver du så statsminister igen, vi har jo ingen andre at stemme på. Og mellem "pest og kolera, ja så er pesten vel den værste". Dette er nu min mening

folkens.

Skrevet af Daniel Toudal, Mandag den 29. oktober 2012, 13:34

hvis ikke i vil se eller støtte det...så kan i evt. bare skifte kanal, tro ikke i er bedre vidende eller lignende bare fordi i ikke støtter om projektet....150kr herregud jeg tror på at det går til noget godt, hvis ikke, så overlever jeg nok de 150kr.

Kræftens Bekæmpelse - Fup eller fakta?!

Skrevet af Hansen, Mandag den 29. oktober 2012, 12:50

Jeg har af og til lige som mange andre set klip af jeres kampagne for Kræftens Bekæmpelse, det er både spild af tid og penge, at støtte det fup foretagende!

Behandler samfundet, medicinalindustrien og instrument industrien har INGEN interesse overhovedet i at kurere mennesker, tværtimod er syge mennesker Big Business for rigtig mange mennesker og organisationer også Kræftens Bekæmpelse.

Det er helt forkert af jer, at give så meget plads i medierne til en organisation, som lever højt af falsk humanitet, at spille skuespil 3 – 4 gange om året med kampagner, for at plyndre befolkningen til ingen nytte.

I burde hellere undersøge og lave en udsendelse af et system, som i virkeligheden kan kurere Kræft, men i er måske som mange andre i lommen på lobbyisterne fra behandler samfundet, instrument Industrien, medicin industrien og Kræftens Bekæmpelse?

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/06/11/burzynski-...

Se filmen og resultaterne, undersøg det og hvis det er så godt som jeg er helt overbevist om, så lav en udsendelse, og drop det værdiløse kendis plattenslagerforetagende Kræftens Bekæmpelse!

Behandlersystemet, instrument industrien og medicinal industrien lever højt af syge mennesker, for de har ingen interesse overhovedet i at kurere mennesker alt for hurtigt, for det ville jo være det samme som at save den ”Guldgren” af, som de selv sidder og lever fedt af.

Hansen har helt ret

Skrevet af Peter, Tirsdag den 30. oktober 2012, 10:45

Hvor dejligt at se din kommentar gaa igennem Hansen. Min blev var for informativ og blev slettet.
Jeg vil gerne give videre at jeg har hjulpet en ven med at blive fri for prostata kraeft paa under 1 maaned. Soeg paa Dr. Tullio Simoncini og Cancer is a Fungus (saa haaber jeg at min kommentar bliver godkendt) .. Tak igen Hansen og Susanne

SÅDAN!

Skrevet af L.P., Mandag den 29. oktober 2012, 17:18

Bare rigtig godt skrevet, Hansen!!!

HELT ENIG!

Men medierne er jo sammensvorne med alle de instanser, du skriver om,- de tør ikke,- vil ikke gå udenom det bundrådne system!
Ja, vi trænger i den grad til oprydning i skidtet,- jo før jo bedre,- men mon ikke også tiden virkelig ER til det nu??
Jeg tror ikke det varer længe før det hele ramler sammen,- der er allerede tegn på det, både her og der!

Man kan sige hvad man vil i denne debat

Skrevet af Philip, Mandag den 29. oktober 2012, 12:41

Men hvis du ikke skriver det rigtige som skribenten af denne debat mener vil dit indlæg blive slettet.

Hvad med den mad industrien producerer.

Skrevet af Tony Castenstrøm, Mandag den 29. oktober 2012, 11:53

Det er helt fint med alle de penge der er samlet ind, men mon ikke Kræftens Bekæmpelse skulle prøve at koncentrere sig lidt mere om alt det , rent ud sagt lort der bliver proppet i vores fødevarer, vi har alle fryser og køleskab idag, så hvorfor komme alle de E numre + alt muligt andet i vores mad, hvis man selv laver en rullepølse eller andet kommer vi da ikke anden lidt krydderier i, man skærer det af man lige skal bruge indenfor et par dage så kommer resten i fryseren til senere brug, og det holder sig ganske udmærket, der går snart ikke den dag hvor der ikke bliver trukket fødevarer tilbage på grund af det ene og det andet, VÅGN NU OP POLITIKERE OG KRÆFTENS BEKÆMPELSE, og lad os få nogle fødevarer der er egnet til menneskeføde, det andet er noget forbandet svineri, nedlæg de kemiske industrier og sæt de folk der er der til at lave nogle fødevarer man kan spise uden at blive syg. Og de dyr der bliver avlet til at give os fødevarerne , Giv dem nogle ordentlige dyreetiske betingelser at leve under, så kunne det være vi kunne komme tilbage til normale sundheds mæssige tilstande. Hvor er vores fødevareminister henne i denne sag. LANGT VÆK ÅBENBART.
Giv vores landmænd ordentlige betingelser til at dyrke deres jord uden alt det kunstig lort de kommer på markerne og fodrer dyrene med. KOM NU IGANG INDEN DET ER FOR SENT. Et overkommeligt ønske for os selv og vores efterkommere.

Hvad med den mad industrien producerer.

Skrevet af Tony Castenstrøm, Mandag den 29. oktober 2012, 11:53

Det er helt fint med alle de penge der er samlet ind, men mon ikke Kræftens Bekæmpelse skulle prøve at koncentrere sig lidt mere om alt det , rent ud sagt lort der bliver proppet i vores fødevarer, vi har alle fryser og køleskab idag, så hvorfor komme alle de E numre + alt muligt andet i vores mad, hvis man selv laver en rullepølse eller andet kommer vi da ikke anden lidt krydderier i, man skærer det af man lige skal bruge indenfor et par dage så kommer resten i fryseren til senere brug, og det holder sig ganske udmærket, der går snart ikke den dag hvor der ikke bliver trukket fødevarer tilbage på grund af det ene og det andet, VÅGN NU OP POLITIKERE OG KRÆFTENS BEKÆMPELSE, og lad os få nogle fødevarer der er egnet til menneskeføde, det andet er noget forbandet svineri, nedlæg de kemiske industrier og sæt de folk der er der til at lave nogle fødevarer man kan spise uden at blive syg. Og de dyr der bliver avlet til at give os fødevarerne , Giv dem nogle ordentlige dyreetiske betingelser at leve under, så kunne det være vi kunne komme tilbage til normale sundheds mæssige tilstande. Hvor er vores fødevareminister henne i denne sag. LANGT VÆK ÅBENBART.
Giv vores landmænd ordentlige betingelser til at dyrke deres jord uden alt det kunstig lort de kommer på markerne og fodrer dyrene med. KOM NU IGANG INDEN DET ER FOR SENT. Et overkommeligt ønske for os selv og vores efterkommere.

Godt Susanne.. Dejligt og modigt af dig.. De lyver

Skrevet af Peter, Mandag den 29. oktober 2012, 11:46

Der er ingen vaccine imod Livmoderhalskraeft.. I vaccinen/medicinen er aktive cancer/fungus celler, som har givet mange unge piger kraeft efter vaccinen.. .. og til dem som kommenterer mig, venligst lad vaere med mindre du/i har brugt ordentligt med tid paa at undersoege sagen.. Medicinal industrien er syg .. Det er simpelt at kurrerere kraeft.. I know the cure.. but i aint going to tell you... find out yourself.. Dumme daenen...

48 ud af 100 kr ?

Skrevet af Peter Hansen, Mandag den 29. oktober 2012, 11:17

Dvs. at hver gang der bliver indbetalt kr. 100 så går 52% af dem til lønninger til direktører mv. og kender man sådan lønninger til disse lukket organisationer så opbære arbejdet ikke lønnen i sig selv.

ikke 52% til lønninger

Skrevet af rikke larsen, Mandag den 29. oktober 2012, 11:48

Nej, det er ikke korrekt. 49% går direkte til forskning, 26% går til patientstøtte (som er en stor og vigtig del af KB's arbejde), 18% går til forebyggelse og information og de sidste 7% går til administration.
Det er ikke mange, men uden lønninger, ingen dygtige mennesker til at varetage arbejdet med at bruge pengene der hvor de gavner mest

Vi har som familie haft stor glæde af KBs arbejde - som kræftramte såvel som pårørende - og netop arbejdet med patientstøtte og information til pårørende er vigtigt og godt og fortjener respekt. Så få nu jeres facts på plads og læg nej-hatten væk - hvis I ikke mener det er værd at støtte, så lad være - men lad være md at så tvivl om det store arbejde, KB udfører og som rigtigt mange kræftpatienter ogd eres pårørende er rigtigt taknemmelige for.

Suzanne Bjerrehus stiller bare det spørgsmål din chef stiller

Skrevet af ulla b, Mandag den 29. oktober 2012, 10:56

Hvad har du lavet i denne uge - for det beløb jeg betaler til dig.

Der er da intet odiøst i at bede KB om at redegøre for - til hvad og hvem de donerer alle de mio. kroner - den danske befolkning gennem mange år har doneret/betalt til deres pengetank.

De hjælper mange der ringer til KB og er ulykkelige, med gode samtaler. De koordinerer også, at tidligere kræftpatienter, der er blevet raske, nedsætter sig i selvhjælpsgrupper, hvor de kan mødes og tale om deres situation.

De udarbejder også et utal af små oplysningsbrochurer til hospitalernes kræftafdelinger, om de forskellige former for kræft, i pixie form.

Og så kan hospitalet ringe til KB og bede en af de frivillige komme hen på hospitalet - for at tale med en nyopereret kræftpatient, hvis patienten ønsker det.
Altsammen meget udmærket, men den slags bekæmper jo ikke kræft.

Susanne Bjerrehus har ret, Kræftens Bekæmpelse bekæmper ikke kræft, de oplyser alene om forebyggende tiltag, etablerer selvhjælpsgrupper, og udarbejder små oplysningsbrochurer.

Det behøver ikke at koste 100 mio. kroner.

Kræftens bekæmpelse har orienteret om, at de indsamlede 100 mio. kroner, i knæk cancer ugen, skal bruges til bl.a en befolkningsundersøgelse i hele Danmark, for at forsøge at kortlægge danskernes kostvaner, mhp at undersøge om dette skulle have betydning for forskellige kræftsygdomme. Det er en ren sociologisk undersøgelse, ikke en forskningsundersøgelse, der kan tage årevis, men knækker det cancer????

Måske skulle Kræftens Bekæmpelse modernisere sig selv og finde et nyt navn, for de overlader jo ifølge egne oplysninger - åbenlyst til medicinalindustrien og hospitalerne at bekæmpe kræften, da det jo koster miliarder.

Det er på hospitalerne din og dine kæres kræftsygdom bliver behandlet og bekæmpet, det er ikke hos Kræftens bekæmpelse.

Kunne Kræftens Bekæmpelse så f.eks. hjælpe de kræftpatienter der endnu ikke er raske, så de ikke skulle tvinges ud i jobpraktik, før de var helt raske. Den slags hjælp har kræftsyge brug for hjælp til, og mange andre mere praktiske ting, der opstår for en kræftpatient. Men det er desværre ikke noget Kræftens bekæmpelse arbejder med. De har ikke engang en åben rådgivning hvor man f.eks. hver dag kan henvende sig hos dem, mellem kl. --- kl. og få en personlig samtale.

Og hvis Kræftens Bekæmpelse har råd til at lade deres bygninger stå tomme og ikke udlejet i årevis, så må de jo have penge nok i pengetanken, så de ikke behøver at spille på folks følelser og skræk for den rædselsfulde sygdom kræft er. Det syntes jeg at knæk cancer ugen var udtryk for, med al respekt for de der stod frem og fortalte deres historie. Men man kan også presse citronen for meget og skabe nærmest hysteri om kræftramte.

Andre alvorlige sygdomme får jo ikke TV2s sendeflade stillet til rådighed, hvor de ramte og deres organisationer kan komme til orde.

Danmarks Designskolen forlod størsteparten af Kræftens Bekæmpelses bygninger og lokaler på Strandboulevarden i København Ø for flere år siden, og bygningerne har bare stået tomme siden. Det drejer sig vist om ca 2000 kvm - og 1 kvm i det kvarter koster altså minimum 1500.00, så det er mange penge at lade løbe ud i sandet pga manglende lejere og lejeindtægter. Har Kræftens Bekæmpelse bare råd til det? når de samler pengene i deres pengetank ind blandt danmarks befolkning.

Vi er alle påvirkede af de frygtelige historier knæk cancer ugen har bragt på tv2, og vi ved der er tusinder andre og lignende historier. Vi har alle enten haft kræften tæt på eller selv haft kræft, derfor er vi følsomme overfor kritik af en organisation som Kræftens Bekæmpelse. Men netop derfor er det jo vigtigt, at vi også får den åbenhed fra Kræftens Bekæmpelses side om, hvad de mange støttemillioner går til og hvem, og mere præcise oplysninger om hvad det er for kræftområder de bekæmper og hvordan.

Jeg har selv haft alvorlig kræft for 11 år siden, og jeg oplevede ikke at Kræftens Bekæmpelse kunne hjælpe mig eller bekæmpe kræften, det kunne derimod Rigshospitalet, de hjalp mig så jeg kan sidde her og skrivedenne kommentar idag.

Der findes andre muligheder...

Skrevet af Lisbet Jørgensen, Mandag den 29. oktober 2012, 10:50

Er der nogen i Danmark, der har hørt om dette??:

Både Verdenssundhedsorganisationen WHO, Det Europæiske Miljøagentur, Europaparlamentet og Europarådet har meldt ud, at radiofrekvent stråling udgør en sundhedstrussel, vi skal tage yderst alvorligt. Mobilstråling er netop blevet klassificeret som "2b - muligt kræftfremkaldende" - altså i samme kategori som blandt andet bly og DDT. Regeringer og myndigheder opfordres til at gribe ind. Men ikke i Danmark - vi fortsætter med at indføre trådløst wifi alle vegne og ipads til selv små babyer !!!

Ny og omfattende forskning viser, at strålingen kan føre til mistrivsel og sygdom - og at børn og unge er særligt sårbare. Der rapporteres fx om øgede tilfælde af kræft, dna-skader, celledød, svækket immunforsvar, flere stresshormoner, hjerterytmeforstyrrelser, søvnforstyrrelser, adfærdsforstyrrelser, svækkede mentale evner, hovedpine og smerter.

"Brystkræft : sådan overlever du" - prøv også at læse denne fremragende bog af journalist Maria Cuculiza, som selv har været gennem hele møllen...og har nogle alternative bud...

Se denne video (og læs artikel) om Dr. Burzynski - polsk/amerikansk læge og biokemiker - som har udviklet en meget effektiv kur mod cancer, men USAs sundhedsstyrelse, FDA (som KB altid læner sig op ad) bruger alle midler for at få lukket hans forskningscenter. Indtil videre er det ikke lykkedes. Hans behandlingsmetoder har meget høj succesrate - noget der måske antyder, at kemo og hele den traditionelle cancerbehandling er very big business...siden den ikke må udfordres.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/06/11/burzynski-...

Cool business

Skrevet af Vagn Nørskov, Mandag den 29. oktober 2012, 10:46

Kræftens Bekæmpelse er absolut ingen velgørenhedsorganisation.
Det drejer sig om at tjene penge til organisationens "ejere og ansatte".
Det er kun for at bevare sin legitimitet og ret til at indsamle beløb hos godtroende danskere, at der uddeles mindre beløb til egentlige videnskabelige formål. Det er ihvertfald det indtryk man får, når man ser hvor meget der går til drift at foreningen og hvor lidt der går til
forskning i kræft.

Bekæmpelse!!!!

Skrevet af Jens Arnvig, Mandag den 29. oktober 2012, 10:33

Bekæmpelse er et stærkt ord i forbindele med navnet : Kræftens Bekæmpelse. De skulle hellere kalde det forebyggelse, for det er jo det det går ud på!
De har ikke bekæmpet noget vedr. Kræft andet end at påpege alle de ting de mener kan give kræft og det er snart set alt!!
Nej lad os se nogle resultater af alle de penge de modtager fra mennesker der er ramt af sygdommen eller har familie der er ramt.
Jeg har selv haft det tæt inde på livet og der var der ingen hjælp fra kræftens bekæmpelse!!!

Der er jo ingen tvang!

Skrevet af Erik Sørensen, Mandag den 29. oktober 2012, 10:29

Er det så slemt??

I kan jo bare lade være med at støtte Kræften Bekæmpels.

Og til dig Sonny, hvem tvang dig til at se det?

Få BT i 3 mdr. for 199 kr./md. Samlet pris 597 kr. – spar 752 kr.!

Gode tilbud på rejser, underholdning, vin og meget mere!
Tilmeld dig BT SHOPs nyhedsbrev. Klik her