Fyens Stiftstidende skyder en storstilet kampagne mod broafgiften på Storebæltsbroen i gang.

»Broafgift nej tak,« skriver Fyens Stiftstidende søndag på forsiden på et klistermærke, som læserne kan tage af og sætte i bagruden på deres bil.

Avisen skyder dermed en storstilet kampagne i gang mod broafgiften på Storebæltsbroen og tager dermed klart stilling i et politisk spørgsmål, erkender chefredaktør Per Westergård.

»Det gør vi, fordi vi ønsker at være en aktiv spiller i det samfund, vi er en del af. Prisen for at køre over Storebælt er så høj, at den bremser udviklingen på Fyn og skubber os mod at være et udkantsområde midt i landet,« siger chefredaktøren.

Avisen har samtidig åbnet en hjemmeside under navnet broafgiftnejtak.dk, hvor borgerne kan gå ind og skrive, hvordan de er ramt af broafgiften.

Transportminister Magnus Heunicke (S) lancerede tidligere på ugen en rapport, der konkluderede, at Storebæltsbroen har været en kæmpegevinst for det danske samfund og i særlig grad Fyn.