Robert Nielsen burde få en skovl i hånden og komme i gang, mener erhvervslederen Asger Aamund. Ellers må han tigge på gaden
Lige nu er han i hvert fald en hån mod det arbejdende Danmark, lyder dommen fra storaktionæren.
- Han ser kontanthjælpen som en borgerløn og føler, han har retten på sin side. I stedet burde han tage de job, han bliver anvist eller tigge på gaden.
Og der er mange jobmuligheder til Robert. For eksempel indenfor landbruget, foreslår Asger Aamund.
- Han kunne fikse staldene op, få gravet grøfter eller sætte nyt hegn rundt om dyrene. Det er ofte en mand og hans kone, der må stå for bedrifterne, og det ville være en fantastisk hjælp med et par ekstra hænder.
- Man kunne lave den ordning, at landmanden kunne betale den ene halvdel af det, der svarer til kontanthjælpen og lade samfundet resten. Så ville det fornuftigt ud, siger Asger Aamund.
Hvad synes du - Har Asger Aamund ret i, at Robert må tigge på gaden, hvis han ikke vil tage et job? Deltag i debatten herunder
'Kunne fjerne tang fra stranden'
Hvis det ikke er noget for Robert Nielsen, kunne han også blive sat til at forskønne naturen, forklarer han.
- Han kunne fjerne tang og efterladenskaber på strandene og sørge for, at naturen blev renere. I princippet burde han ikke kunne sige nej. Hvis han kan arbejde med en skovl, bør han komme i gang. Alt arbejde er ærligt arbejde. Han må forstå, at han ikke kan stille krav, når han lever af det, andre betaler i skat, siger Asger Aamund, der er bestyrelsesformand i biotekselskabet Bavarian Nordic.
Robert står bagest i køen
Ville du selv ansætte Robert?
- Jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle gøre med ham. Hvis han blev anvist til os, ville jeg gerne have ham. Men han har ikke lige den baggrund, som vi leder efter. Han har dinglet rundt i uddannelsessystemet, uden at det er ført til noget.Vi vil gerne have folk erfaring med steril produktion, så han ville nok ryge bagest i køen, svarer Asger Aamund.




Ærlige Robert
Skrevet af Lars Laursen, Fredag den 21. september 2012, 09:07
Kvalmende at høre netop AAa´s indlæg. Han tør bare sige hvad rigtig mange danskere mener. Taberen er helt klart AAa.
Vedrørende Robert Hansen
Skrevet af Tove jensen, Torsdag den 13. september 2012, 13:05
Alt det som Robert er stået frem med, er kun en brøkdel af danmarks befolkning og hatten af for at han er stået frem
Jeg er rystet over at politikerne ikke vidste dette - for det har vi andre vidst i flere år - der går mange på bistandshjælp i 20-30 år
Så Robert er endda kun en lille døgnflue i forhold til mange andre.
Stærkt at han står frem - og han har jo prøvet at tage et job, men forlanger at blive behandlet med værdighed - selvfølgelig - det et da en menneskeret.
Rettelse: beklager - mente Robert Nielsen
Skrevet af Tove Jensen, Torsdag den 13. september 2012, 13:19
Mente naturligvis Robert Nielsen
doven
Skrevet af T.C, Torsdag den 13. september 2012, 08:16
skal lige siges at borgens store ide med virksomhedspraktik ikke virker.der er for mang firmaer der udnytter dette :( men hvorfor ikke de kan få en gratis mand i 3 månder til at starte med og så siger de bare at ham kan de ikke bruge og så for de en ny og det kan de så gøre 4 gange og de har her ved sparet en mands løn et helt år :)har selv prøvet det et par gange nu sidste sted jeg var startede jag først med 3 månders praktik da de var gået sagde mester til mig at de godt vil ansætte mig hvis jeg lige nappede et par månder mere og det gjore jeg :) de ansatte mig med løntilskud men da dette stoppede blev jeg fyret og de fik bare 2 nye praktikanter(kontanthjælpsmodtager)så når man har prøvet det nogle gange så mister man sku modet og troen på at det kan lade sig gøre.
dovne
Skrevet af T.C, Torsdag den 13. september 2012, 08:06
hmm det er sku da godt at se at en af danmark store skyldner til skat kæfte op. hvad med om han startede med at betale alle de penge han skylder og lader være med at spille smart for lånte penge.og ang. joachim b. olsen hvor dan kan du tillade dig at sige at han er fra en taberfabrik ??hvad er det for et parti der snakker sådan om deres medmennesker ?? det må da være et fra stenalderen.det er ikke os alle der har fået smidt penge efter os som dig bare for at smide en kugle,hvad med om du prøvet at få dig et job alle kan sku bare sidde på sin flade og kalde folk taber.
Spild af tid
Skrevet af Mogens Nowak, Torsdag den 13. september 2012, 07:52
Robert nyder mediernes bevågenhed. Egentlig er det spild af tid at give ham så megen opmærksomhed, men enig i, at typer som Robert bare skal sættes i gang med at arbejde for føden.
Der må være mange i "systemet", der har røde ører, og måske skulle man satse lidt flere skattekroner på at stramme op og sørge for en massiv efteruddannelse af personalet. Det er der åbenbart et udtalt behov for.
Hvad.
Skrevet af Erling Jensen, Torsdag den 13. september 2012, 04:41
Synes Asger skal knytte næbet. Han lever jo kun på bankernes nåde. Så ikke flere kommentarer fra denne taber. Robert er mit idol.
Tja...
Skrevet af Pedersen, Onsdag den 12. september 2012, 20:53
Ja, nu skriver man at ca hver 3. dansker på kontanthjælp ønsker ikke at komme i arbejde.
Ja, det lyder da af noget,- men er der så inkluderet alle indvandrere, som har fået dansk statsborgerskab,- og som lever af kontanthjælp,- ikke gider arbejde,- samt dem der er kriminelle,- for de betegnes jo altid som DANSKERE!!
Så hvor mange RIGTIGE Danskere er der så ialt tale om, -ud af det hele??!!
Nå nej,- det er jo FORBUDT at granske i, -endsige tale om !!!!
Galp
Skrevet af Jan O, Onsdag den 12. september 2012, 14:34
Galp Galp Galp
Jeg synes det er pudsigt at ALT bliver skåret ind til benene
her i landet, i takt med at der kommer flere og flere indvandrere i danmark.
Men det skakker vi ikke om , for sådan er det jo og SKAL være.
Galp
Skrevet af Olsen, Torsdag den 13. september 2012, 09:39
"Sådan er det jo"
Livets små glæder
Skrevet af The Watcher, Onsdag den 12. september 2012, 10:49
Det er fedt vejr til lave have arbejde i dag -;)
Offentlig hetz...
Skrevet af Beno, Onsdag den 12. september 2012, 09:25
Selvom man selvfølgelig kan diskutere holdninger som Roberts, så er der stort set ingen i diskussionen der nævner, at når man er i job, så er man også med til at betale verdens højeste skattetryk. Det kan vel så også og med rimelighed forventes, at man fra samfundet side får en modydelse, når det gælder hvis man fx bliver ledig - dette udover gratis sygehuse, skoler osv. Men det lader til at en del mener, at man har bare at yde sin skattepligt overfor samfundet, og så må man i tilfælde af ledighed tage den "straf" det giver at miste sit arbejde uden forventning om samfundsmæssig modydelse. Jeg synes, der lige nu er alt for mange moralske opstød og en direkte hetz mod ledige - fx at kontanthjælp er en slags borgerløn og at man har bare at arbejde for pengene. Øh...har jeg ikke netop betalt skat igennem årene, hvoraf noget præcis var ment til den del af velfærden? Jeg har selv betalt skat det meste af mit liv, og derfor FORVENTER jeg, at der ydes noget den anden vej fx hvis og når kontanthjælp er nødvendig, uden at jeg behøver blive set ned på. Og så længe at jeg via skatten skal yde til åbne porte og masseindvandring, hvoraf mange aldrig kommer i job men altid vil forblive på offentlig ydelse, så kan dem af jer med de moralske opstød, godt glemme ALT om, at jeg som skatteyder skal føle dårlig samvittighed.
Der er intet at skamme sig over
Skrevet af Philip, Onsdag den 12. september 2012, 13:07
Med hensyn til at få kontanthjælp eftersom det jo er vedtaget ved lov og politikerne har som bekendt lavet lovene og borgerne efterlever dem jo bare og spørger og kræver det de i følge lovene og reglerne har krav på.
Ligeså med Dagpenge modtagere der jo har betalt til en form for forsikring mod arbejdsløshed også kaldet a-kasse.
Og hvoraf mange har betalt tårnhøj skat i årevis ved at gå på en ikke altid lige spændende arbejdsplads.
Desuden betaler kontanthjælps og dagpenge modtagere jo også skat.
Visse der er så kæphøje og ser ned på kontanthjælps og dagpenge modtagere er dem der er i arbejde og tænker på samme måde som unge soldater på 16-20 år som ej heller har livserfaring og fattevne nok til at indse at det sgu også kan ramme dem selv.
Borgerlig forargelse
Skrevet af margrete, Onsdag den 12. september 2012, 09:25
Det borgerlige Danmark og vores borgerlige regering ytrer deres forargelse over Roberts stunt og kaster opmærksomheden på ham og hans udmeldinger om lorte job. Hvad med kontanthjælpssystemet? Hvad er det for nogle jobs, Robert er blevet tilbudt og under hvilke vilkår? Kun få ved noget om, hvad der foregår, når Robert og andre bliver underlagt systemet. De fleste mennesker har en mening om kontanthjælp, men kun få har kendskab til det i praksis. Når vi hører om det, er det altid et enkeltstående tilfælde, som bliver trukket frem. Hvad med alle de andre, som udfører rigtigt arbejde - ofte kvalificeret arbejde i længere tid, men som billig arbejdskraft for en arbejdsgiver? Nej, dem hører vi ikke om. Arbejdsgivere som benytter billig arbejdskraft til at få udført specifikke opgaver forager ikke det borgerlige Danmark.
Naturligvis ikke
Skrevet af Philip, Onsdag den 12. september 2012, 13:26
For de borgerlige vil jo som bekendt have fjernet alle former for stejkeret og have gule fagforeninger med lavere løn og dårligere forhold til følge for alle arbejderne så de rige og velbjergede kan blive endnu rigere og for dem er Robert som sendt fra himmelen som et exempel på hvordan alle der modtager offentlig støtte er.
Og et forsøg på at få politikerne til at hoppe på limpinden ses jo tydeligt ud af visse politikeres ihærdighed for at få ændret alle love og regler for alle i Danmark ud fra 1 exempel og 1 persons væremåde og udnyttelse af systemet.
Hvis Robert virkelig var på kontanthjælpsmodtagernes side ville han aldrig have kommet med slige stupide udtalelser som han har gjort hvilket jo så må skyldes manglende intelligens når man tager i betragtning af at manden er 44 år og på kontanthjælp i 11 år.
Hvad lavede han så fra ca 16 år og til de 33 år ?
Hvad gik galt i hans opvækst ?
Hvorfor har han ingen venner ?
Ja der kunne stilles mange ubesvarede spørgsmål.
Tigger Asger
Skrevet af Olsen, Onsdag den 12. september 2012, 09:20
Nu da dit eget firma er på røven, så er det vel snart din tur til at tigge Asger.
Ussel mammon
Skrevet af Jk , Onsdag den 12. september 2012, 08:55
Robert jeg havde elles taget hatten af for dig og syntes du gjorde det rigtige.
Men at sælge sig selv til den højeste bydende som et mediestunt det er bare ikke godt nok Robert,du er jo ikke en skid bedre end Jbo eller mange af de andre hjernedøde idioter der er så medie liderlige,føj da.
Og så lige til den største landsforrædder af dem alle,en galning af rang,ja jeg må indrømme at det ser skidt ud for lille Danmark.
Nu er det altså nok.
Skrevet af Ng, Onsdag den 12. september 2012, 08:15
En tredjedel af alle kontanthjælpsmodtagere har ikke lyst til at få et arbejde... Hvem fanden har egentligt lyst til at arbejde når man snildt kan overleve uden?
Jeg selv har været arbejdsløs i 1 uge, sendte en masse ansøgninger over mail og fik tilbudt et job uden overhovedet at have været til samtale. Har prøvet det på egen krop og jeg vil mene at største delen af de arbejdsløse er arbejdsløse fordi de mere eller mindre er som Robert.
Jamen tillykke med jobbet...
Skrevet af Beno, Onsdag den 12. september 2012, 09:33
Men for mange ledige er din påstand langt fra virkeligheden. Tror mange her på siden godt kunne tænke sig at høre, hvilke jobs du har søgt, din alder, og generelt under hvilke omstændigheder du fik jobbet. Til de fleste jobopslag er der 100-500 ansøgninger eller flere. Så lad være med at komme med perfide påstande om, at man "bare kan tage sig et job". Det er som bekendt arbejdsgiver der bestemmer, hvem der skal ansættes.
Og...
Skrevet af Ng, Onsdag den 12. september 2012, 08:17
Og jeg har altså intet cv overhovedet!
De rige og mest velbjergede er de største klynkere i samfundet.!
Skrevet af Hansen, Onsdag den 12. september 2012, 08:11
Gad vide hvad Carina'er og Robert'er er blevet lovet under bordet, for at køre den slags kampagner, som klart fjerner fokus fra de største nasserøve i Danmark, ja i hele Europa for den sags skyld, hvor milliarder bliver flyttet i skattely, eller milliardærer flytter i skattely, for at undgå deres samfundsmæssige sociale forpligtelser, overfor den befolkning, som har været slaver i deres virksomheder, for at de kan spille "Karl Smart" nu, og sparke til de mennesker, som er blevet ofre for deres grådighed!
Nej, det er de rige og mest velbjergede i samfundet, de der aldrig har løftet på noget, som var tungere end en Laptop og ikke aner hvad arbejde er for noget, der er de største nasserøve i det danske velfærdssamfund, understøttet af mediernes sleske og klamme elite-røvslikkere!!!!!
Når de rige og mest velbjergede i samfundet, som bl.a. Clausen og Bosse m.fl. klynker og rager til sig, så er det af grådighed og egoisme, når de lavtlønnede, svage, mindrebemidlede og fattige klynker, så er det af nød i en kamp for overlevelse, på en værdig og anstændig måde!
http://www.bt.dk/politik/danmarks-rigeste-faar-milliarder-i-sociale-ydelser
De rige klynker mest i vor tid, de er alle smittet af en slags grådigheds virus!
Og det er helt utroligt så hurtigt de borgerlige politikere og deres lakajer glemmer, for hvem er det egentlig, som har haft magten de sidste 10 år, så Danmark og danskerne nu er på fallittens rand, det har de tidligere borgerlige magthavere, så derfor har de naturligvis hovedansvaret for den dårlige danske økonomi, men venstrefløjen har et medansvar, for de har stemt ja til finanslovene hvert år, så de kan ikke bare fralægge sig ethvert ansvar!
At de borgerlige politikere og deres lakajer så, som Venstre igen og igen og igen og igen og igen og igen påstår: Det er ikke Venstres skyld, det er ikke Venstres Skyld, det er ikke Venstres skyld, det er ikke Venstres skyld, så er det jo en kendsgerning, at løgne ikke bliver sande, selv om politikerne og deres spinn lakajer gentaget dem igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen!
Men ja Quinder med stort Q, har næsten altid været dyre i drift, både i folketinget, Regioner, Kommuner, erhvervslivet og i privatlivet, så Margrethe/Helle og Co’s. grådighed, kunne vel ikke komme bag på nogen, men ekstremt grådige spekulanter, fidusmagere, borgerlige/venstrefløjs politikere og erhvervsfolk på topposter, har nu heller ikke holdt sig tilbage, tværtimod!
Men at påstå det ville have været bedre, hvis Løkke & Co. havde fortsat som Regering, det er altså helt ude i hampen, og at bruge samme løgne igen og igen om, at Løkke & Co. skulle have særlige evner som leder i modsætning til Margrethe, Helle & Co., det er altså løgn så det smælder i Valby Bakke, deres evner som ledere har ført os på vej ud over afgrundens rand, om Helle og Co, kan gøre det bedre, det ved vi endnu ikke, men vi har indtil videre ikke set beviser for det, men de kan vel dårligt blive værre, bare husk Løkkes skandale ”banging COP15”!
Løkke og Co. har kørt den danske velfærd, sikkerhed og økonomi totalt i sænk, så konstant at prale af Lars Løkkes helt fantastiske evner er da helt ude i skoven, med et underskud på 34,5 milliarder i 2011, og et budgetforslag for 2012 med et underskud på 85 milliarder (måske 95 milliarder), og så et gennemsnitligt underskud på 65 milliarder frem til år 2020, hvis man undlader at bruge den tidligere borgerlige Regeringens regnemodel, men bruger logiske regnebegreber: Så er 34,5milliarder + 95 milliarder + (7 år x gennemsnitligt 65 Milliarder) = 584,5 milliarder i underskud i 2020 med en borgerlig regering, det kalder jeg altså ikke en god og ansvarlig økonomisk politik, tværtimod!!!
Men nu er jeg jo så heller ikke en, af de borgerliges eller venstrefløjens højt lønnede økonomer eller politiske spindoktorer, og får over en million om året, for at manipulere med den måde, man fabrikere løgnene på eller sælger sin propaganda-politik til samfundet på!
Jeg skriver ikke det her, for at forsvare Margrethe, Helle, Villy & Co’s. vælgerbedrag, for venstrefløjen er mindst lige så korrupt og utroværdige som højrefløjen er og har været, i de 10 år de har haft magten, faktisk virker det mere som om, at rød og blå blok konkurrerer kraftigt om, hvem der er bedst til at plyndre, snyde, svindle, og tage røven på de alm. Danskere på, den lavtlønnede danske befolkning og de fattige i særdeleshed!
Men uanset om det er den ene eller den anden side, der har haft magten i Danmark, så er det og vil altid være de fattigste, der kommer til at betale regningen for den fest de aldrig selv kommer til at deltage i, for de rige har altid gjort alle mulige krumspring, for at undgå at betale for noget som helst, ikke engang deres egne regninger har de haft lyst til at betale, og det har de aldrig nogensinde gjort, så hvorfor skulle deres moral pludselig ændre sig nu?
Da jeg var dreng, jamrede bønderne sig konstant over trange kår, efterhånden fik de så overbevist politikerne om, at skatteyderne skulle betale dem landsbrugsstøtte (bistandshjælp)!
Den fidus lurede fiskerne så og kopierede den, for også at købe deres stemmer, fik fiskerierhvervet så også fiskeristøtte (bistandshjælp)!
Næste gruppe i samfundet, der kopierede dette klynkeri var rederne, så fik de særordninger, og alle former for tilskud ”bistandshjælp”, for at de skulle kunne konkurrere på verdensmarkedet med lave lønninger, det medførte at de skiftede danske søfolk ud med udlændinge, det var godt nok en umoralsk måde at sige tak til de danske skatteydere på!
Den næste gruppe, der kopierede klynkefidusen var industrien, virksomhederne og erhvervslivet, så måtte politikerne igen grave dybt i de alm. skatteyderes lommer, og forære dem enorme afskrivninger, fradrag, industristøtte og billige lån (bistandshjælp) for at købe industriens og erhvervslivets stemmer!
Og nu her sidst har vi set hvordan den økonomiske sektor især bankerne får den ene Bankpakke efter den anden (bistandshjælp)!
For at politikerne også kan købe deres stemmer, og for at partierne så kan få lidt økonomisk støtte tilbage til valgflæsk!
Ups jeg havde nær glemte en helt speciel gruppe af klynkere, medierne, sportseliten, kunst og kulturen, for der er vel ingen som dem, der har forstået at nasse på det danske samfund, med tvangs-licens og alle mulige former for tilskud og støtteordninger (bistandshjælp)!
Men de forskellige nævnte grupper, har aldrig nogensinde selv forsikret sig, som f.eks. lønmodtagerne har med Fagforeninger og A-kasser, så når lønmodtagerne klynker over tabte arbejdspladser, så har de selv kollektivt forsikret hinanden, men de penge har politikerne, embedsmænd, medierne og erhvervslivet raget til sig som (bistandshjælp?
Og ikke nok med det, erhvervslivet lever også højt af lønmodtagernes feriepenge, ATP og andre pensionsfonde, men naturligvis kun for den del af lønmodtagernes penge, som korrupte politikere ikke i forvejen har turdet lægge deres klamme hænder på!
Ja vi har fået et klynkesamfund, men dem der klynker højest og mest, er de rigeste og mest velbjergede i samfundet, dem vi kan læse om på linket øverst i indlægget, de rager så meget til sig, så der ikke er penge til velfærd, til de arbejdsløse, familier og enlige (med børn), studerende, nedslidte, syge, handikappede, og pensionisterne, alle de virkelig fattige og nødstedte i Danmark!
Det er jo helt klart at ledelserne og bestyrelserne i finanssektoren og virksomhederne, har ruineret og plyndret virksomhederne fra direktionslokalerne, der kan nævnes et hav af eksempler fra finanssektoren, offentlige og private virksomheder, Amagerbanken, Tryg m.fl., - SAS, DSB, DR, og Dong m.fl. - Vestas, Torm og Cimber Air m.fl, ja jeg kunne fortsætte i en uendelighed, var/er de ledelser deres vanvittige høje løn værd?????
Hvis deres løn var resultatorienteret, ville de være på sulteløn alle sammen, Engel kostede Vestas ca. 100 Milliarder sidste år, Bosse var ved at køre Tryg i sænk, og vi har vel alle fulgt Dong skandalen i den sidste tid, ja rækken af ”såkaldt velkvalificerede ledere”, som har kørt virksomhederne i sænk er efterhånden uendelig lang!
Og Asger Aamund, hvis der kom en virkelig kritisk revision af dig og din virksomheds regnskaber, og man trak alle tilskud, afskrivninger og fradrag fra, det du bidrager med til det danske velfærds samfund, så er jeg helt overbevist om, at det regnskab ville vise astronomiske blodrøde tal på statskassens bundlinie hvert år!
Måske er sikkerhedsnettet for finmasket!
Skrevet af Torben S, Onsdag den 12. september 2012, 05:34
Det ville være forkert at fjerne sikkerhedsnettet helt, men måske skulle det være mere grovmasket, så det ikke standser snylterne og de dovne!.
De mennesker der skal falde igennem, er typer som Robert, men at bede ham tigge på gaden, er at gå for langt.
Som det er idag, animerers folk ikke til at være aktive på arbejdsmarkedet. Derfor skal Robert typen tilbydes en seng på et asyl, have inkonvertible madkuponer, beklædning fra Kirkens Korshærs genbrugsbutikker og f.eks. 50 kroner i lommepenge pr. uge. Det ville få disse mennesker til at tage hånd, over deres egen situation.
Jeg understreger, at disse tiltag er sidste udvej, som ikke skal bruges i flæng, og kun ramme de mennesker, som bevisligt udnytter systemet.
Bedste jobsøgningsmetode i år
Skrevet af Per, Onsdag den 12. september 2012, 01:06
Hatten af for Robert.
Han har klaret at profiler sig blandt 170.000 arbejdsløse og fået et job på under en uge.
Ikke bare et almindelig job, men et job der lugter af hans drømmejob.
man bruger energien på det forkerte!
Skrevet af rené r hansen, Onsdag den 12. september 2012, 00:22
Visse politikere har fået nedsat en skattekommission der vil koste millioner af kroner, for noget der formentlig ender i ingenting, mens det sagen i virkeligheden drejer sig om, står uimodsagt.
Så var der Karina, og nu Robert.
Efter at have skimet de indlæg der indtil nu er kommet i denne debat, kan jeg se at der desværre er ret så mange, der dels langer ud efter f.eks Asger Aamund, som alt andet lige har brugt ikke så lidt af sin formue på at tilvejebringe en virksomhed, der igennem udvikling og viden inden for et kompliceret område, prøver at skabe arbejdspldser til Danmark. Naturligvis ikke til Robert typer.
I løbet af dagen er vi flere der har talt om denne sag, og desværre viser det sig, at der næsten ikke er en, der ikke kender til en eller fkere platugler som Robert, eller oven i købet nogen der er egentlige socialsvindlere.
Man bruger masser af resurcer på at ligne skat for at dem der arbejder ikke "glemmer" eller snyder for at betale den korrekte skat, men helt åbenbart ikke på at finde de, ser det ud til, ret så mange der snyder og platter på samfundet.
Hvor mange er der ikke af de der får forhøjede ydelser som reelt enlige, samt boligsikring, der godt nok har 2 boliger, men enten er den ene fiktiv, eller også er den ene lejet ud sort?
Hvormange er der mon der er som Robert?
Hvormange skatekroner kunne mon spares, hvis disse elementer kunne sorteres fra?
Personlig tror jeg det kan tælles i mange millioner, måske endda i milliarder, men kun hvis man effektivt bruger resurserne på at stoppe dette modbydelige misbrug, istedet for bevidstløst blot at opkræve flere skatter og afgifter, for at fylde det i mennesker der både moralsk og ofte i strid med loven misbruger det sociale system.
Nu er der jo grænser for
Skrevet af Philip, Onsdag den 12. september 2012, 01:30
for hvor meget der kan spares ved at nedsætte et udvalg på baggrund af 1 sag.
Men sådan er verden jo hvor tyv tror hver mand stjæler.
Eftersom der
I juni var der 103.800 ikke aktiverede modtagere af kontanthjælp, hvilket er en stigning på 10 pct. i forhold til samme måned sidste år.
I forhold til juni 2008 udgør stigningen 55 pct.
Det samlede antal modtagere af økonomisk hjælp til forsørgelse, også benævnt kontanthjælp mv., er steget til 170.500 personer i juni 2012, hvilket svarer til en stigning på 5 pct. siden juni sidste år og 37 pct. siden juni 2008.
Flere aktiverede kontanthjælpsmodtagere
I juni var der 56.400 aktiverede kontanthjælpsmodtagere, svarende til en stigning på 2 pct. siden juni sidste år og en stigning på 48 pct. siden juni 2008.
Færre på revalideringsydelse
I juni var der 9.900 personer på revalideringsydelse. Det er 15 pct. færre end i juni sidste år og 34 pct. færre end i juni 2008.
Flere udlændinge med kontanthjælp og flere på ledighedsydelse
I juni modtog 4.300 personer kontanthjælp til udlændinge (tidligere introduktions-ydelse), og 16.700 personer modtog ledighedsydelse. I forhold til juni sidste år er antallet af personer, der modtager kontanthjælp til udlændinge steget med 29 pct., mens 3 pct. flere modtager ledighedsydelse.
I forhold til juni 2008 er kontanthjælpen til udlændinge steget med 136 pct., mens der er kommet 53 pct. flere personer på ledighedsydelse.
De samlede udgifter til kontanthjælp mv. stiger
Udgifterne til kontanthjælp mv. udgjorde 1,9 mia. kr. i juni 2012 og er dermed steget med 9 pct. i forhold til samme måned sidste år. Lidt over halvdelen af udgifterne er
gået til ikke-aktiverede modtagere af kontanthjælp, mens en fjerdedel er gået til aktiverede modtagere af kontanthjælp.
Danmarks Statistik Kontanthjælp mv.
2. kvt. 2012 Arbejdsmarked.
enu et godt indslag som skal bringes igen
Skrevet af kim, Tirsdag den 11. september 2012, 23:54
Robert skal nu stå skoleret jobcentret, da centerchefen åbenbart har fået røde ører, over sin egen og medarbejdernes inkompetence.
Man kan undre sig meget over hvorfor det kaldes jobcentre, disse såkaldte jobcentre skaffer nemlig ikke én eneste person arbejde og har ikke gjort det i mange år, de kan nemlig heller ikke finde ordinær beskæftigelse.
Jobcentrenes eneste funktion og fornemmeste funktion er, at sende folk på ligegyldige jobsøgningskurser og ud i værdiløse praktiktilbud. Hele herligheden er total tidsspilde, lige på nær for de hundredevis af medarbejdere der hæver deres løn herfor.
Man kan dybest set ikke bebrejde jobcentrene de faktiske forhold,
de er blot "pauseklovne" for skiftende regeringer der ikke har det mindste tågede begreb om eller indflydelse på verdensøkonomien og kapitalens fri vandring og herved forbundne spekulationer.
Det bevidner bankpakke 1,2,3 osv. + milliard tilskud til et EU påfalitens
rand, vidst tydeligt om - og den økonomiske krise er langt fra overstået, den er faktisk først lige begyndt, se blot de seneste jobtal fra USA og Kinas nedadgående produktion.
Hvad tror du der sker, når kapitalen fra diverse hjælpepakker er brugt op, tja så gør man naturligvis som Amerikanerne, vupti man trykker nogle flere pengesedler, alt sammen lige så effektivt, som at pisse i bukserne når det er koldt.
Det hele er en absurd tragikomisk taktisk øvelse, fordi så ser nemlig ud som om at pamperne i folketinget og fagforsteningerne er ih så handlekraftige.
Det er cirkus for folket for, at spare "brødet" til folket.
Hvis jobcentrene fungerede, hvorfor er der så 10.000 arbejdsløse der
falder for dagpengegrænsen om 3 måneder?
Robert, tja - han er sgu kke "sygdommen" er blot symtom på og bevis for kapitalens magtesløshed.
Endelig, én gang for alle:
DER ER 5.100 LEDIGE JOB OG 170.000 ARBEJDSLØSE.
Jeg tror nu ikke ligefrem at det er fordi.
Skrevet af Philip, Onsdag den 12. september 2012, 01:46
At centerchefen har fået røde ører men fordi Robert har været e tumpe at pisse på systemt og derfor skal han "straffes" med et hvilket som helst job for ellers ryger hans kontanthjælp.
Hvilket kan betegnes som økonomisk selvmord.
Og jeg tror personligt ikke at han holder ret længe som klummeskriver eftersom der jo skal præsteres noget inden for tid og ikke bare når det passer ham.
Men måske har han fået jobbet for at vise ham og verden at han ikke er det store geni som han selv mener at være så han kan få en dukkert for at kvaje sig og åbne munden og sige noget forkert som visse dumme folk og politikere sluger råt som værende et exempel på hvordan alle kontant og dagpengemodtagere er og tænker.
Anne Mette Jørgensen
Skrevet af Anne Mette Jørgensen, Tirsdag den 11. september 2012, 23:37
Ja, Robert håner systemet, men ikke en eneste arbejdsgiver har meldt sig udover Andres Lund Madsen. så hvem håner hvem?
Jeg ser et folketing befolket af mennesker, der fra rød til blå "beordrer" mennesker til at færdiggøre deres uddannelser og få erhvervserfaring, alt imens de selv har ufærdige studier og ingen eller meget lidt erhvervserfaring. De samme Kloge Åger sidder med åbent blik og ved hvordan livet skal leves, for alle de andre.Det vidste de adelige også, da de sagde : Arbejde adler alt imens de sad og gjorde intet. Det er en ynk!
Der er en helvedes masse love i det her lille land for stor og for lille, men ingen kan hitte rede i det uden en særdeles dygtig advokat.
Det kalder man demokrati, at jeg syne, at mennesker på ca. 20 år sendes i krig i Irak og Afghanistan er helte og gør en indsats for Danmark. Jeg har ikke pt. tallet på hvad det koster, men det er ikke småpenge. Provokerende ja, Hvis de er så krigsliderlige, så lad dem ta i krig, men ikke for mine penge. Det er ikke hvad den enkelte vildledte, manipulerende og forvirrede unge skal have i sin lønningspose, men saftsusende hvad alt det mekanik der følger med koster. Hvis det er sjovt at få en vejsidebombe i røven, så send dem på 30 og derover afsted. Det er jo klart at soldater er så unge. det handler ikke om fysik, men omtanke. der ville være ganske få der tog afsted, hvis man opgradrede alderen til 30.
Jeg vil hellere betale til en Robert end til en Robert i Afghanistan trods begge har ret til et værdigt liv. Jeg kan ikke acceptere at vi har en verden, hvor det at slå ihjel er værdigt. Stop al den snak om menneskerettigheder og ret og pligt. Asger Åmunds egen stedsøn har jo dybets set heller ikke bidraget til samfundet udover at være mere smart og udspekuleret end ham i Nordvest. Så lad være med at kaste med sten når du selv bor i et glashus.
Hmm......
Skrevet af Pedersen, Tirsdag den 11. september 2012, 23:35
Tja, man ved snart ikke hvad man skal tro,- hvis det er sandt, kim,- så er det jo totalt formålsløst at kritisere Robert,- og også forkert!
Men hvem ved,- der sker MANGE mærkelige ting bag Lyset, vi ,-den almindelige pøbel ikke skal være bekendt med, for at magten og den politiske farce kan fortsætte....
Danmarks rigeste får Socialhjælp???
Skrevet af Hansen, Tirsdag den 11. september 2012, 23:32
Hvorfor bliver de aldrig hængt ud???
http://www.bt.dk/politik/danmarks-rigeste-faar-milliarder-i-sociale-ydelser
For i forhold til de milliarder de velhavende og politikerne plyndrer det danske samfundet for, er det jo småpenge de "såkaldte Carina'er og Robert'er" rager til sig, og man kan vel sige at det faktisk er godt, at nogle kan leve på den måde, for så tager de jo trods alt ikke arbejdet fra alle dem, som ikke føler de er noget som helst, hvis ikke de hører med i eller tilhører kapitalismens villige og billige slavehær!
http://www.business.dk/karriere/ekstreme-loenstigninger-til-topbosser
Nej her er dem, som ruinerer virksomhederne, og dermed samfundet, og som er den reelle grund til, at skattetrykket i Danmark er så ekstremt højt, altså for alle den alm. befolkning uden forbindelser og indflydelse, som ikke har mulighed for at gemme formuer i skattely, det er også grunden til at købekraften i samfundet er i recesion, for uden lønstigninger og med helt uhørte prisstigningen, så vil et hvilket som helst produktionsapperat gå mod den sikre konkurs!
http://www.business.dk/finans/sydbank-hjalp-med-at-gemme-formuer-for-skat
Så suma sumarum, dem der svindler eller fusker lidt af nød, er ikke grunden til et samfund går konkurs, det er tværtimod de spekulanter, som rager milliarder til sig af grådighed, som er ethvert samfunds svøbe!