____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Fredag 1. februar klikkede fan nr. 50.000 på 'Synes godt om' på BTs Facebook-side. Dette blev fejret på BTs redaktion med en særligt fremstillet Facebook-kage og blå bobler.

- Vi er utrolig glade for og meget stolte af, at mere end 50.000 Facebook-brugere følger BTs nyheder - og både kommenterer og debatterer vores opslag. Det er resultatet af en målrettet indsats, som redaktionen har gennemført i de seneste år, siger BTs digitale redaktør, Erling Tind Larsen.

BT har haft deres side på det førende sociale medie i Danmark side 16. april 2010, og siden er det blevet til tusindvis af opdateringer med breaking news, efterlysninger, sjove historier og artikler, som har skabt vild debat.

Grunden til, at BT satser på Facebook, er, at BT vil være der, hvor danskerne er. Og med mere end tre millioner aktive danske profiler må man sige, at Facebook lever op til det kriterie.

- Vi vil være en del af folks hverdag. De mange likes, vi har fået, giver os en god platform, hvor vi kan fortælle om vores journalistik - men også en platform, hvor brugerne kan kommunikere tilbage til os, siger Erling Tind Larsen.

Og de nu 50.000 følgere af BT kan være sikre på, at den vigtige og spændende debat om dagens vigtigste nyheder, de har været med til at skabe, fortsætter fremover.

Du kan få lidt mere at vide om BTs Facebook-gruppe ved at gå på opdagelse i infografikken her.



Og hvis du ikke allerede 'liker' BT, så husk at trykke 'Synes godt om' herunder.