Bilens fodtøj er din livsforsikring: Læs om konsekvenserne ved for højt og for lavt dæktryk?

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Vi er samlet en håndfuld motorjournalister og dækfolk fra Norden på testbanen uden for Stockholm, og vi ved alle, at dækkenes betydning for bilens køreegenskaber er enorm. Snart ved vi også, hvor hasarderet det er at køre med for lavt dæktryk - hvad 43 pct. af alle danske bilister gør. Vi skal desuden mærke, hvor dårligt bilen bremser og styrer, når man lader vinterdækkene sidde på fælgene, selv om frosten for længst har sluppet grebet i asfalten. I dette tilfælde er temperaturen ca. 12 grader på den splinternye testbane nær Arlanda Lufthavn.



Her står en række forhindringer parat. Vi skal køre slalombane og foretage katastrofeopbremsninger på vinterdæk contra sommerdæk. Og med forkert dæktryk contra korrekt dæktryk.

Modtag det ugentlige nyhedsbrev fra BT PLUS her



Vi er samlet en håndfuld motorjournalister og dækfolk fra Norden på testbanen uden for Stockholm, og vi ved alle, at dækkenes betydning for bilens køreegenskaber er enorm. Snart ved vi også, hvor hasarderet det er at køre med for lavt dæktryk - hvad 43 pct. af alle danske bilister gør. Vi skal desuden mærke, hvor dårligt bilen bremser og styrer, når man lader vinterdækkene sidde på fælgene, selv om frosten for længst har sluppet grebet i asfalten. I dette tilfælde er temperaturen ca. 12 grader på den splinternye testbane nær Arlanda Lufthavn.

Her står en række forhindringer parat. Vi skal køre slalombane og foretage katastrofeopbremsninger på vinterdæk contra sommerdæk. Og med forkert dæktryk contra korrekt dæktryk.

Modtag det ugentlige nyhedsbrev fra BT PLUS her