Spilleselskabet Tipico ønsker ikke at forlænge aftalen med DBU, når den nuværende udløber ved årets udgang.

Bookmakeren Tipico, der har Peter Schmeichel som den store frontfigur, er færdig med det danske fodboldlandshold. Det skriver onlinemediet BetXpert.

Tipico og DBU indgik sidste år en toårig sponsoraftale til en værdi af 900.000 euroen. Aftalen udløber ved udgangen af 2016, hvor Tipico har option på yderligere to år. Men det ønsker selskabet ikke at gøre brug af, da man har besluttet at drosle ned for det danske marked

»I forbindelse med ny ejerkreds i Tipico er der truffet strategisk beslutning om at stoppe al marketing på de internationale markeder med udgangen af 2016. Det vil sige alle andre markeder end Tyskland og Østrig,« fortæller en intern kilde fra Tipico til BetXpert.

Selvom Tipico stopper al markedsføring vil man som kunde dog stadig kunne spille hos bookmakeren, der ved årets udgang vil have omkring 40 butikker i Danmark.

»Beslutningen påvirker ikke driften, så både de fysiske butikker og online-delen vil fortsat være tilgængelig for de internationale kunder. Ledelsen evaluerer beslutningen primo 2017,« forklarer kilden til BetXpert.

Kursskiftet sker efter, at Tipico tidligere på året blev overtaget af kapitalfonden CVC Capital Partners, der nu skærer helt ind til benet.

Så sent som i juni måned indgik Tipico en partneraftale med fodboldklubben Esbjerg for to år.

Hvad der sker med det samarbejde samt engagementet med Peter Schmeichel vides endnu ikke.