Søndag nat dansk tid tørner de to amerikanske NFL-hold Carolina Panthers og Denver Broncos sammen i den californiske by Santa Clara i hvad der er årets største sportsbegivenhed i USA.

Som amerikanerne siger, så er Super Bowl big business, og dette år er ingen undtagelse. Det er nemlig et jubilæumsår. Det er den store fodboldfinale nummer 50, hvilket har skruet lige en ekstra tand op for hypen omkring et arrangement, der bestemt ikke mangler kameralinser og spotlys at sole sig i.

Hvert år er Super Bowls såkaldte half time-reklamer genstand for næsten ligeså meget opmærksomhed som selve spillet på banen. Og her udspiller sig et slag mellem erhvervslivets helt store giganter om at blive lige præcis »den« reklame alle husker og taler om over frokostbordene.

I år har priserne for reklamespots i primetime fået et ekstra nøk i vejret, så man nu skal punge op med intet mindre end fem millioner dollar for at sikre sig 30 sekunders sendetid. Det svarer til 33 millioner danske kroner og er ifølge Forbes en stigning på 12.500 procent i forhold til den første Super Bowl i 1967.

Herunder kan du allerede nu se et udvalg af nogle af de reklamer, som vil kæmpe om amerikanernes opmærksomhed på søndag.

Se T-Mobiles reklame “Restricted Bling med musikeren Drake

NFL har lavet reklamen “Super Bowl Babies Choir” med sangeren Seal

Se Bud Lights reklame “The Bud Light Party”, hvor komikerne Seth Rogen & Amy Schumer optræder.

Snickers med reklamen “Marilyn” med skuespilleren Willem Defoe

Se Avocados from Mexicos reklame “#AvosInSpace”

Heinz Ketchup med reklamen “Wiener Stampede”

Se Pokemons reklame “#Pokemon20”

Doritos reklame “Ultrasound” se den her

Se Hyundai reklame “Ryanville”, hvor Hollywood-skuespilleren Ryan Reynolds medvirker

Turbo Tax med reklamen “Michio Kaku Absolute Zero”

Se Quicken Loans' reklame “#RocketMortgage: What we were thinking”