Tre danske studerende er tæt på at få vist deres reklamefilm under verdens største endags sportsbegivenhed, Super Bowl. Det er estimeret, at Super Bowl bliver set af cirka 110 millioner verden over.

Tre danske studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole Camilla Agerskov, Jacob Nørremark og Stine Thorbøll deltager i en konkurrence om at få vist en reklamefilm under Super Bowl til februar.

Den danske reklamefilm 'Jim Figures It Out' er blandt de sidste 24 film ud 5.480 amatørreklamefilm, som deltager i en konkurrence lavet af chipsgiganten Dorito.

Til januar udvælges der fem ud af de resterende 24 film, som går i finalen. Over hele verden kan man stemme om hvilke film, som går i finalen. Der udvælges to reklamefilm, som skal vises under Super Bowl. Den ene bliver valgt af Doritio, og den anden bliver valgt ud fra antal samlet stemmer.

Førstepræmien er på en million dollars og bliver givet til den film med flest antal stemmer. Andenpladsen får 50.000 dollars, og de sidste tre film får 25.000 dollars hver.

Det må siges at være en store præmiesum taget i betragtning af, at den danske film kun havde et budget på 600 danske kroner.

Den danske reklamefilm kan ses på nedenstående link eller på youtube.